Školní řády: Řád počítačových učeben a laboratoře

Všeobecné zásady chování

1. Do učebny žáci vstupují jen s doprovodem vyučujícího nebo vybraného žáka - viz příloha č. 1 „Seznam pověřených žáků“.
2. Do laboratoře mají přístup jen žáci, uvedení v příloze č. 1
3. Žáci se v učebně chovají tak, aby neohrozili svoje zdraví, ani zdraví ostatních osob v učebně. S vybavením učebny zacházejí šetrně.
4. Každý žák (dvojice žáků) před začátkem práce zapíše do provozního deníku, který je u každého počítače, své jméno, třídu, datum a dobu zahájení činnosti na počítači. Po ukončení zaznamená do deníku dobu ukončení činnosti na příslušném počítači.
5. Je přísně zakázáno pracovat na počítači, na kterém je přihlášen jiný žák
6.
Pokud žák zjistí jakoukoliv závadu na počítači, musí ji bezprostředně nahlásit vyučujícímu nebo dohlížejícímu žákovi, který má povinnost zapsat závadu do sešitu závad.
7. Žák pracuje u počítače jen podle pokynů vyučujícího, manipuluje pouze s vypínačem, klávesnicí a myší. Obrazovky se nedotýká, nesnaží se ji čistit nebo nastavovat. Zvuk sluchátek a reproduktorů reguluje vepředu na panelu počítače. Je zakázáno vypínat a zapínat počítač bez vědomí učitele.
8.
Obsluhovat jednotky CD ROM a manipulovat s disky CD ROM mohou pouze učitelé nebo správci učeben z řad žáků (viz příloha č. 1)
9. Po ukončení práce každý žák uvede počítač do základní obrazovky, uklidí celé pracoviště (tzn. i spodní desku stolu, židli atd.) do předepsaného stavu. Provozní deník uloží na příslušné místo.
10. Do učebny je zakázáno donášet jídlo nebo pití.

Specifické zásady práce na počítači

11. Žákům je zakázána jakákoliv manipulace s řídícím počítačem (serverem). Žákům je dále zakázáno odpojovat a zapojovat jakékoliv kabely počítače a periferií.
12. Žák má výslovně zakázáno provádět jakékoliv zásahy do konfiguracepočítačů.
13. Žákům je přísně zakázáno používat v učebně vlastní diskety bez výslovného povolení vyučujícího (i tehdy jen po kontrole antivirovým programem, přístupným z ikony INFORMATIKA).
14. Žák smí používat pouze programy, nainstalované správcem sítě, tzn. dostupné přes ikony správce aplikací (nainstalované menu).
15. Žák nesmí v učebně instalovat jakékoliv další programy. Je zcela zakázáno instalovat či ukládat jakékoliv programy, tedy i hry, z diskety nebo Internetu bez schválení vyučujícího.
16. Internet může používat každý žák, ale nesmí prohlížet hry, programy a stránky, které neodpovídají jeho věku či zákonům (erotika, zakázaná hnutí apod).
17. Na lokálních discích smí žák manipulovat pouze s obsahem pracovního adresáře.
18.
Před odchodem od počítače musí žák uklidit obsah pracovního adresáře.
19.
Žák musí počítat s tím, že obsah pracovního adresáře se denně automaticky obnovuje. Pokud chce žák se svými soubory dále pracovat, je nutné, aby si je uložil na síťový disk takto :
    a) Majitel osobního konta do osobního adresáře
    b) Uživatel skupinového kontapodle pokynů učitele nebo jiného správce skupinového konta do skupinového adresáře (doporučuje se předem připravit strukturu podadresářů). Přitom dbá na to, aby nepoškodil soubory ostatních členů skupiny.
    c) Pokud se nejedná o majitele konta, odloží soubor na síťový disk V do adresáře PUBLIC a požádá vyučujícího informatiky, aby soubor bezpečně uložil (adresář PUBLIC se obnovuje o víkendu). 20. Na síťové disky se smí ukládat pouze produkty vlastní práce. Na síťové disky nepatří žádné hry!!! 21. V osobním adresáři je povoleno skladovat maximálně 1 MB dat. Výjimky a limit pro skupinové adresáře povoluje správce sítě.

Postihy za porušení řádu počítačových učeben :

Podle druhu přestupku budou použity běžné kázeňské postihy dle školního řádu (zápisy do kázeňských deníků), omezení přístupu a možnosti práce v učebnách , zrušení osobního konta. Pokud žák použije diskety bez výslovného příkazu vyučujícího, budou zabaveny do konce školního roku.

Osobní, skupinová a mailová konta

Osobní konta žákům jsou zřizována v případech, že se jedná o žáky s dobrými výsledky v informatice a jejich žádost je doporučena jejich vyučujícím informatiky. Učitelům jsou osobní konta zřizována na požádání správcem sítě. Skupinová konta jsou zřizována učitelům, kteří při své výuce používají programy, vyžadující uložení práce žáků (Word apod.). Tito učitelé požádají správce sítě o zřízení konta, umožňujícího nastavit pracovní skupinu, aby mohli ukládat žákovské práce bez nebezpečí ztráty dat. Po skončení práce je jejich povinností skupinu odhlásit! Osobní konta dalších skupin(školní časopis apod.) se zřizují na vyžádání žáků a doporučení příslušného vyučujícího. E-mailové adresy budou přiděleny učitelům na vyžádání správcem sítě, žákům vyjímečně po dohodě příslušného vyučujícího informatiky, třídního učitele a správce sítě. Pro majitele kont platí všechna opatření řádu, včetně zákazu ukládání her a programů z Internetu. Majitelé všech druhů kont jsou povinni zabezpečit ochranu svých přístupových hesel tak, aby nemohlo dojít k jejich zneužití.

Požadavky na správce sítě a komunikace vyučujících informatiky

K těmto záležitostem je určena samostatná nástěnka ve sborovně. Lístky se vzkazy připevňujte na tuto nástěnku.

 

Platnost: šk. rok 2011/2012

 

Jiří Skalský, ředitel školy

Související dokumenty

vytvořeno: 4.9.2007 8:50 ZŠ Vrchlického
upraveno: 12.10.2011 12:00 Václav Linhart

Menu

Patička

Copyright © 2005-2024 ZŠ Vrchlického, Liberec, powered by ŠIIP skola@vrchlickeho.cz