4.6.2003

Německo 2003

Dne 4.6.2003 jsme se jako každoročně vypravili na výlet do Spolkové republiky Německo. Tentokrát jsme nejeli vlakem, ale objednaným autobusem přímo od školy.

Odjezd byl v 7:50h ráno. Autobus jsme naplnili během chvilky, a tak jsme v 8h mohli vyrazit. Cesta byla dobrá, jen to počasí. V takovém vedru, které bylo, se totiž špatně cestuje. Ale jinak byla jízda dobrá. Nikdo se v autobuse nenudil, byla zde skvělá atmosféra a legrace? - ta rozhodně nechyběla. Na hranicích jsme moc dlouho nečekali, asi tak půl hodinky. Po kontrole pasů, které měli všichni naštěstí v pořádku, jsme pokračovali v cestě, tentokrát už ne v České republice, ale v SRN. Projížděli jsme německými vesničkami, kochali jsme se nádhernou krajinou a větrnými elektrárnami, kterých jsou v Něměcku spousty. Míjeli jsme překrásné vesničky s roubovanými chalupami. Zde je přehled toho, co jsme stihli v SRN navštívit.

1. zastávka: Löbau-prohlídka centra

Navštívili jsme Alte Apotheke, Nikolaikirche, Johanniskirche-Kulturcentrum (bohužel měli zavřeno), šli jsme kolem Preuskerschule a pak dále směr Rathaus k Altmarku. Po asi 2h chůze městem jsme se opět přesunuli k našemu autobusu a jelo se dál…

2. zastávka: Výletní trasa 4km po Löbauer Berg (450m)

Autobus s námi jel asi 30minut a vysadil před úpatím kopce. Kousek cesty jsme šli pěšky do prudkého kopce a pak jsme se dostali k rozhledně (aussichtsturm), která byla 28m vysoká a museli jsme zdolat 120 schodů. Někteří borci si dali závody, kdo bude dřív dole a nahoře, ale našli se i tací, kteří měli trochu závratě. Ale za ten výhled na to krásné okolí to stálo. Koupili jsme si pár nanuků a čekala nás 4km tůra. Trochu jsme se museli optat na cestu, zda jdeme dobře. Když jsme ale uviděli na silnici autobus, všichni nahodili sprinty a alou do autobusu. Bylo neskutečné vedro, naštěstí měl ale náš autobus klimatizaci a s ní to bylo aspoň o trochu lepší.

3. zastávka: Oberoderwitz- Rodelbahn

4. zastávka: Kaufland

Naše poslední zastávka byl jako obvykle náš oblíbený supermarket Kaufland. Všichni se rozdělili po menších skupinkách či jednotlivcích a šlo se nakupovat. Kupovali se zejména čokolády všech druhů a bonbóny, žvýkačky atd., prostě samé sladkosti. Na nákup jsme měli hodinku a pak už nás jen čekala cesta domů.

V autobuse se všichni „ukrosnali“ a koukalo se na Harryho Pottera. Všichni jsme dojeli ke škole v 19h vyčerpaní, unavení, ale s dobrou náladou a spokojeni s výletem.

Ohlasy z Německa

Výlet se nám jako vždy vydařil. Počasí bylo “hrozné” !Neustále celý den svítilo slunce a ne a ne zalízt, ale i tak jsme to všichni přežili bez újmy na zdraví. Snad! Nejvíce se mi líbila rozhledna Aussichtsturm a televizní věž, kterou jsme mohli spatřit právě z této rozhledny. Na čem jsme se nejvíce vyblbli, byla bobová dráha. Na tom jsme byli někteří schopni utratit spoustu eur. Já jsem na dráze utratil asi 5Î . Po skončení jízd na dráze jsme nasedli do autobusu a hurá! Směrem ke KAUFLANDU, který musíme vždy navštívit a něco domů nakoupit. Po utracení všech peněz, (asi 22 Eur = 704Kč), jsem šel do autobusu, kde nám pan řidič pustil na cestu film Harry Potter a Kámen mudrců. A pak hurá domů...

David Modrý 9.B

Výlet do Německa byl naprosto báječný. Už v autobuse byla atmosféra fajnová. Mě se nejvíce líbilo v Löbau a pak na Aussichtsturm. Ale také v Kauflandu si každý přišel na své. Každý nakupoval sladkosti a v autobuse se do nich pustil. Po tomto výletě jsem přijela vyčerpaná domů, ale spokojená.

Lenka Šumová 9.B

Bylo to tam super, jenom někoho bolely nohy z toho dlouhého pochodu. Památky byly hezké, ale nejvíce lidem se asi líbila dráha a Kaufland. Cesta autobusem byla super, až na ten nepořádek. Co se mi nelíbilo, bylo, že Němci nemají vyznačené trasy, takže jsme lehce zakufrovali. Kdybych měl možnost, jel bych i příští rok.

Jakub Tomáš 9.B

Ve středu 4.6. jsme se ráno v 7.55 vydali autobusem do Löbau, kam jme dorazili asi v 9.30. Šli jsme okolo radnice v Löbau, prošli jsme se po městě, najedli jsme se a vydali se autobusem na kopec k rozhledně. Když jsme vystoupili z autobusu, šli jsme asi 500m k rozhledně. Pak jsme vystoupali po 116 schodech a měli krásný rozhled z výšky na okolí. Rozhledna měla několik pater a byli jsme tam asi půl hodiny. Pak jsme chodili po lesích a byli opravdu rádi, když jsme asi ve tři hodiny potkali u silnice autobus. Nasedli jsme, jeli jsme asi 20 minut a dostali jsme se k něčemu , co nevím jak pojmenovat. Byli tam prostě nějaké prolejzačky, dráha na takové „vozejčky“, kterými prostě sjedete co největší rychlostí dolů. Byl tam i bagr s pískem pro takové experty jako Martin Kněžek. :-) Pak jsme se vydali ještě do Kauflandu, nakoupili čokolády, zmrzliny a další jiné blbůstky, které nám stejně cestou do Liberce v tom vedru roztály. Výlet to byl celkem hezký.

Milan Kolínský 8.B

Výlet se mi moc líbil a příští rok na něj zase moc rád pojedu.